IMPO > Notícies > Potenciar les competències personals. LA GESTIÓ DEL CANVI
    « Tornar al llistat  
    Potenciar les competències personals. LA GESTIÓ DEL CANVI  
 
    ORIENTA’T | 04-01-2018
   
    Les competències personals són aquelles característiques que defineixen la nostra personalitat. Tots en tenim
 

En un procés de selecció, el personal tècnic de selecció valoren diferents aspectes per valorar l’adequació dels/les candidats/es a la vacant a la qual es presenten.

A banda dels aspectes relacionats amb el bagatge professional i formatiu de la persona, també s’analitzen d’altres més relacionats amb els trets de personalitat i/o competències. Tot el conjunt d’aquests aspectes farà que el personal de selecció de personal pugui elaborar un perfil professional del candidat/a, i conèixer així la seva adequació al lloc de treball al qual es presenta.

Algunes de les competències que poden avaluar són: el treball en equip, el lideratge, la comunicació, la creativitat, la iniciativa, o la gestió al canvi.  entre d’altres. Totes elles es poden modificar al llarg del temps amb pràctica i motivació per part de la persona interessada.

L’objectiu de la gestió del canvi és maximitzar els beneficis que poden aportar els canvis, i minimitzar els efectes no desitjats, evitant possibles distraccions durant aquest procés

Us presentarem algunes pautes per treballar i millorar la competència de la gestió al canvi. Aquesta competència s’entén com un enfocament al canvi i/o transició de les persones, equips i/o organitzacions d’un estat actual a un estar futur o desitjat.

  • Definir que és allò que es vol canviar: qualsevol canvi ha de començar per definir què és allò que es vol canviar. Tenir-ho clar és primordial per obtenir èxit en la consecució del teu objectiu.
  • Planificar la estratègia: abans d’iniciar el procés de canvi, atura’t un moment i pensa com ho faràs. És important que dediquis temps a aquesta fase i que redactis en paper aquesta planificació estratègica. No només la pensis, escriu-la i plasma-la en paper!
  • Defineix quines fases tindrà aquest canvi: divideix el procés de canvi en les fases més importants. Si pot ser, defineix les fases en accions petites, que siguin accions assumibles per tu.
  • Aceptació emocional: normalment, el fet de pensar en fer qualsevol canvi implica certa por o incertesa, ja que sortir de la zona de comfort implica perdre certes comoditats. Perdre aquesta por és primordial per afrontar un procés de gestió al canvi amb èxit.
  • Fomentar l’adaptació: viure un canvi en el nostre dia a dia implica que ens hem d’adaptar a certes novetats. Ser persones amb adaptació és important de cara a viure des de diferents perspectives.

No es tracta de canviar la nostra personalitat, sinó de millorar, optimitzar, treure el màxim profit a moltes de les nostres característiques i trets personals.

La gestió al canvi et permetrà continuar creixent com a professional, enfocar de manera òptima la teva recerca de feina, i encarar amb més autoconfiança el teu di a dia dins d’un entorn laboral.

Aprofita l’ inici d’any per definir els  aspectes que vols canviar i endavant !


Segueix-nos a nostres Xarxes Socials:

Accès a Facebook d'IMPOAccès a Twitter d'IMPOAccès a LinkedIn d'IMPOAccés a Youtube d'IMPOAccés a Google  d'IMPOAccés a EventBrite d'IMPO

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  « Veure totes  
   
   
  Agenda
Veure tota l'Agenda »
   
    Destaquem...
     
 
  Primera Jornada Oportunitats i Reptes en l’Habitatge Inclusiu a Badalona  
  L’IMPO i la Fundación Laboral de la Construcción organitzen la 1ª jornada del Cicle de Conferencies “Construint de nou, Construïm diferent” ...  
 
 
  BUTLLETÍ 38: EMPRÈN A BADALONA EMPRENEDORA  
  Posa't al dia amb la nostra newsletter! ...  
 
 
  UBICAT: Un nou programa per a persones que busquen feina o volen millorar l’actual.  
  Els participants emprendran un itinerari ocupacional i un seguiment personalitzat, adaptat i flexible. ...  
 
 
  Un 2017 de formació empresarial molt positiu  
  Més de 380 persones han participat el 2017 en les accions de formació empresarial organitzades per l’IMPO. ...  
   
 
AVÍS LEGAL